21 Kasım 2014 Cuma

Kaşıkla Pirinc Doldurmaca


    Bu aralar, yaşımızın da getirmiş olduğu bir gereklilik olsa gerek herşeyi Hazma Kerem kendi yapmak istiyor. Ben de onun bu hevesini kırmak yerine, yapabileceği şeyleri yapmasına izin veriyorum. Çünkü biliyorum ki ileri de ben zorla yaptırmaya çalışacağım:)  Bu isteklerimizden biri de kendi kendine yemek yemek. Aslında kuru olan şeylerde bırakıyorum kendi yiyor ama çorba tarzı akıcı şeyler de henüz hazır değil gibi :) Belki de o hazır ama ben hazır değilim dökülen şeyleri temizlemeye. O yüzden ben de ona alıştırma olsun, kaşık tutma becerisi gelişsin diye bir pirinç dolu tabak, bir boş tabak ve kaşığı önüne koydum. Kaşık ile o pirinçleri boş olan tabağa doldurmasını istedim.

   Bir iki yaptıktan sonra bizim oğlan bana "Anne bak ben sana dolduracağım" diyip dolu tabağı eline alarak direk boş tabağa doldurmaya başladı. Kaşığı aradan çıkarıp :) Bende karşısında ağzım açık onu izlerken o bir kaç kere daha tekrarladı:) Çocuklar sandığımızdan daha zeki oluyor galiba :)


    Hamza kerem 28 aylık, belki daha küçükken yapsam daha etkili olurdu diye düşündüm. Bizde çok işe yaramadı ama sizler deneyebilirsiniz belki :) Kaşık tutmak için güzel bir alıştırma ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder