15 Temmuz 2014 Salı

Su Şişesinden Oyuncağımız Renkleri Bulmaca

"Mazlumun zalimden öcünü alacağı gün, şüphesiz zalimin zulmettiği günden daha çetin olacaktır."
                                                                                                  Hz.Ali (r.a)

Arakan'da, Doğu Türkistan'da, Suriye'de Mısır'da Gazze'de ve daha başka yerler de zulüm gören müslüman kardeşlerimiz için dualarımızı eksik etmeyelim, hiç değilse bunu yapabilelim. Ben oğlum hastalanıp bir öğün yemeğini atlasa üzülüyorum, canım sıkılıyor, oradaki anneler nasıl dayanıyor bu acıya. Rabbim sen onlara güç ver, zulüm gören tüm müslüman kardeşlerimizin yardımcısı ol. Senden başka yardım isteyecek, gidecek başka kapımız yok. Sen yardım et...Amin...
  

    Riyad da, hem hava şartları hem de buranın yaşam koşulları dışarı çıkmamıza çok uygun olmadığı için aktivitelerimizin çoğu evde olmak zorunda kalıyor. Bende Hamza televizyona çok düşkün olmasın diye ona sürekli farklı oyunlar bulmaya çalışıyorum. Bugün daha önceden atmayıp biriktirdiğim su şişeleri ile bir oyun hazırladık. Hazırlık aşamasın da Hamza'nın da bana yardım etmesi ben benim hemde Hamza'nın çok hoşuna gidiyor. Ona uygun olabilecek işler yaptırıp sorumluluk kazanmasını sağlamaya çalışıyorum. 


    Hazırladığımız oyunlar aynı renkleri bulma oyunuydu. Bu oyunu da yine internette başka bir annemizin hazırladığı benımda uyguladığım bir oyun. Dört su şişemizi alıp sarı, kırmızı, mavi ve yeşil kağıtlarla kapladık. Daha sonra başka bir oyuncağımızın renkli pullarını alıp aynı olan renkleri sisenin içine attık. Ilk basta oyunu anlayabilmesi için birkaç pulu birlikte yaptık. Daha sonra ise kendisi aynı olan renkleri şişelerin içine doldurmaya başladı. Böylece renklerin isimlerini de öğrenmek için güzel bir çalışma oldu.


     Bir müddet oynamayı daha sonra pulları rastgele doldurmaya baslayınca anladım ki bu oyunumuzun ömrü de bu kadarmış :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder