8 Mart 2014 Cumartesi

Hayvanlar Sözlüğümüz

    Eğer sizde bir anneyseniz ve gece uykunuz kaçtıysa, yapabileceğiniz şeylerden birisi çocuğunuza için güzel bir sürpriz hazırlamak olabilir :) Bu gece benimde uykum kaçınca aldım elime renkli boya kalemlerini birde kartonu oğlum için hayvanlar sözlüğü hazırlamaya başladım... Oğlum doğana kadar resimde bu kadar becerikli olduğumu bilmiyordum :) Resimleri görünce bu mu beceriklilik ben daha iyisini yaparım diyenler mutlaka çıkabilir :) Ama çöp adamdan başkasını çizemeyen biri için gayet başarılı buldum ben :) 
   2 yaş öncesi çocuklar için ilgilerini çekebilecek güzel bir aktivite olarak düşünüyorum... Hem bu aylarda resimler ilgilerini çekiyor hemde konuşmaya çalıştıkları için onları oyalayabiliyor. Benim oğlum şu anda 21 aylık ve hayvan seslerini taklik etmeyi çok seviyor. Öyle zamanlara rastladık ki sabah gözünü açar açmaz hayvan sesleri çıkarıp bizi güldürmeye çalışıyor... Bende o yüzden ilk sözlüğümüzü hayvanlar sözlüğü olarak başladım :) 



  Sabah uyandığı zaman her yeni şey gördüğünde yaptığı gibi ufak sözlüğümüzü de alınca ilk başta her tarafını inceledi. Hayvanlarımızın resimlerine bakarken hem isimlerini hemde seslerini taklit etmeye başladı. Araba yolculuklarımızda da genellikle bu tarz şeyler yanımıza alınca koltuğumuzda oyalaması kolay oluyor. 
    Hem bu tarz şeyleri gördükçe, eline de boya kalemlerını alınca defterine çizdiği seylerin ne olduklarını anlatmaya başlıyor. Tabiki de bu aylarda henüz birşey çizemiyor sadece kendince boyama yapıyor ama o boyamaları yaparken bir yandan da bana ne boyadığını anlatıyor :) Böylece hikayeleştirmis oluyoruz ve çok eğleniyoruz. Bu sözlüklerin devamını yapmayı da düşünüyorum. Mesela taşıtlar, yiyecekler doğamız gibi olabilir. Ama bir dahaki sefere farklı materyallerde kullanmayı düşünüyorum...
    Bizden bu günlükte bu kadar :) Birkaç gün sonra inşallah hem Riyad’daki yeni evimize geçicez hem de kızımıza kavuşmak için Türkiye'ye gidicez. Hepinizin dualarını bekliyorum :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder