24 Haziran 2014 Salı

Legolarla Aynı mı Farklı mı Oynamaca

   Haris b.Nu'man (r.a)'ın Enes b. Malik (r.a)'den rivayetine göre; Resulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur:
   "Çocuklarınıza hoş muamelede (davranışta) bulunun ve onları güzel terbiye edin."
                                                                                                               (Ibn Mace,Edep,3,II,1211)

    Herkese hayırlı sabahlar...
    Çocuklarla ilgili bu kadar şeyden bahsettikten sonra onlarla ilgili bir hadis yazmak istedim. Aslına bakılırsa geç bile kaldım heralde. Eksikliğimizi telafi etmek duasıyla inşAllah...
    Sizlere de yardımcı olur mu bilmiyorum ama benim uygulamaya çalıştığım bir şeyden bahsetmek istiyorum. Hani bazı zamanlar olur sabrınızın son noktasıdır, çocuklar sizi çileden çıkarmıştır :) Işte o zaman hadisleri hatırlamak bana yardımcı oluyor. Sinirim bir nebze de olsa azalıyor. Peygamber Efendimiz (s.a.v) böyle buyurmuş yapmamak olmaz diye düşünüp çocuklara karşı biraz daha dikkatli olmaya çalışıyorum. Rabbim çocuklarımızı O'na layık ümmet olarak yetiştirmeyi nasip etsin inşAllah.
   Bu küçük hatırlatmadan sonra bugün oğlumla oynadığımız aynı mı farklı mı oyunundan bahsetmek istiyorum. Elhamdulillah konuşma işinin çoğunu halletti. Bundan sonra kelimeler yerine kavramlar üzerine oyunlar oynatmaya çalışıyorum. O kadar çabuk öğreniyorlar ki her seferin de şaşkınlığımı saklayamıyorum :)


    Son birkaç aydır legolarla oynamayı çok seviyor Hamza. Hatta legolarla oynamak onu çok oyalıyor diyebilirim. Yine birgün legolarla oynarken içine karışmış farklı bir lego bu oyunu oynama fikri verdi bana. Ben de aynı renkli legoları gruplayarak geriye kalan legoları Hamza'nın gruplamasını istedim. Oğlum şuanda tam 2 yaşında ve bu gruplama işini çok çabuk yapabildi. Gruplama sırasında da bu bununla aynı mı farklı mı diyerek, bu kelimeleri de kelime dağarcığımıza katmış bulunduk :) Hatta bu sırada Pepe'nin aynı mı farklı mı şarkısını söylemek Hamza'nın çok hoşuna gitti. Aklına geldikçe "anne söylesene aynısını' diyor.

    
      Şimdi herhangi bir şey için aynı mı farklı mı olup olmadığını çok rahat söyleyebiliyor. Ondan bu tarz kelimeler duymakta beni çok sevindiriyor :)
     Bugünlükte bizden bu kadar... Herkese çocuklarıyla birlikte eğlenceli musmutlu günler... Riyad'dan sevgiler :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder