20 Ocak 2014 Pazartesi

Dokun Hisset Kitabımız

    Bugün ki etkinliğimiz kitapçılarda gördüğümüz çocuklar için hazırlanan dokun-hisset kitaplardan esinlenerek yaptığımız keçe kitabımız. Aslında elimizde hazır kitabımız da var. Hamza'nın o kitabını çok sevmesi hemde çeşitlilik olsun diye bir tanede ben yapmak istedim. 


    Kitabı hazırlarken hem yeni kelimeler öğrenmesi hem renkleri öğrenmesi  hemde eğlenmesini istedim. Kitabımızın ilk sayfasına keçeden kuş yapıp diktim.Kanat kısmını pamuk yapıp yumuşaklığını hissetmesini istedim. Ama daha kitap haline gelmeden kuşun kanadı Hamza'nın çok ilgisini çekmiş olucak ki hemen kopardı :) Bende o yüzden pamuksuz koymak zorunda kaldım ama siz deneyecekseniz pamuklu olarakta yapabilirsiniz. Ikinci sayfamızada elma ve armut kesip diktim ama biraz daha dikkatini çekmek için bu sefer meyvaların içlerinide koydum. Daha güzel ve ilgi çekici oldu bence. Daha sonraki sayfamız da ise şekiller var. Renkleri farklı kare üçgen ve daire. Başka bir sayfamıza ağaç yaptım. Yine ağaçtaki elmaları fark etmesi için onları keçeden değilde kartondan kesip koydum. Böylece daha sert olduğu için biraz daha ilgisini çekti. Son sayfamıza ise yeni söylemeye çalıştığı fakat daha tam söyleyemediği renkli balonlar koyduk. Kitaba kapak yapıp kapak sayfasına Hamza'nın Kitabı yazıcam ama henüz kapak kısmını tamamlamadım :) Tamamlayınca onuda sizle paylaşmak isterim.


    Sizler yaparken daha farklı şeyler de ekleyebilirsiniz. Bu size ve çocuğunuza kalmış birazda :) Çocuklara kitabı sevdirmek, küçük yaşta kitaba alıştırmak için güzel bir etkinlik.
    Tabi bu etkinliği yaparken yine Hamza'yla birlikte yapmak istedim. Bu sefer bana biraz daha farklı yardımcı olup kestiğim keçeleri kaybetti ve parça halinde gördüğü ağacı niye keçeye diktim diye ağladı :) Yinede emeğine sağlık canım oğlum... 

2 yorum: