11 Ocak 2014 Cumartesi

Kabe'de Çocuk Olmak...

  


 
    Tekrardan herkese Merhabalar :)
    Bugün sizlere ufakta olsa yaşadiğim bir tecrübeyi paylaşmak istedim. Arabistana kadar gelip yapılması gereken ilk yolculuk O mübarek topraklara olması gerekir diye düşünüp ilk yolculuğumuzu Rabbim'in evi olan Kabe'ye yaptık. Benim için ayrı bir öneminin olması ise o günün doğum günüm olmasıydı. Hayatımda aldığım en güzel en anlamlı doğum günü hediyem.
    Yolculuğumuz eşim, 1.5 yaşındaki oğlumuz ve birkaç ay sonra inşAllah dünyaya gelicek olan kızımizla birlikteydi. Sabahin ilk saatlerinde uçağa gitmek için yola çıktık. Allah'ım o nasıl bir heyecan... Rüyalarımda gördüğüm gerçekte gitmeyi hayal bile edemediğim Kabe'ye gidiyordum.Rabbim yaşamamış olan tüm müslümanlara o heyecanı yaşamayı nasip etsin inşallah. Biz 2 gün gibi kısa bir süreliğine gittik. Tadı damağımda kaldı desem tam yeri.Oğlumuz küçük olduğu icin onunla nasıl olur bilemedik. Benim bu yazıyı yazmamdaki asıl sebep ise çocuklarıyla gidicek olan annelere birazcıkta olsa oğlumla yaşadığım tecrübeleri anlatmak.
   Ilk başta uçak yolculuğunda oyalanması için hem yanımıza yiyecek ve içecek hemde en sevdiği oyuncaklardan biri olan Pepe kuklamazı aldım. Uçak yolculuklarında gerçekten işe yaradı. "Bak Pepe kemeri bağladı, bak Pepe yemek yiyor" diye diye yolculuğumuz bitirdik.
   Kabe'ye vardığımızda öğlen namazına yetişebildik hamd olsun. Ben namazları biraz daha rahat kılmak adına çanta gibi geçirilen önden takmalı  birazda uzun ucu olan kemer tarzı birsey aldım. Böylece namazlarda onu ayağıma takıp öyle kıldım. Normalde o tarz birşeyi takıcak bir çocuk degil ama Rabbim orda yardım etti heralde :) Oyun yaparak tüm namazlar boyunca onu taktık.
  Bizim için en zor olan şeylerden birisi ise tavaf zamanları oldu. Çünkü kalabalık olduğu için oğlumuzu yere indiremedik bebek arabasıda alınmıyor o yuzden hep kucaktaydı. Bende çok fazla kucağıma alamadığım için aralarda huysuzlanmalar yaşadık. O zamanlar icin tavsiyem oyalamak icin küçük çikolata yada yiyebilceği birşeyler almak yanınıza. Biz bu şekilde oyaladık. Biraz fazla götürüp başka çocuklara da verebilirsiniz. Gözlerindeki sevinci görmek çok güzel bir duygu. Bir de Hacer-ül Esved'i selamlamayı ona oyunmuş gibi gosterince her seferinde oda bizimle birlikte selamlamaya başladı. Onunda selamlamasını görmek o kadar güzel bir duygu ki ...
    Tavaflardan sonra oturup Kabe'yi izledigimiz zamanlar ise Oğlum Hamza ile geçirdiğimiz en keyifli zamanlardı. Seccademizi serip üzerine oturuyor gelip geçen abilere, ablalara bakıyordu. Kabe'ye gelen çoğu umreci çocukları da görmemezlikten gelmiyor, hepsi onlari sevindirmek icin ellerinden geleni yapıyorlardı. Rabbim hepsinden razı olsun. Hamza'yı da hem tavaf zamanı hem namazlarımızı beklerken en çok oyalan şeylerden biri çevremizdekilerdi.Rabbim'in onlara olan ikramlarini Umrecilerden almak onların açılmasını beklemek onlar için heycan verici oluyor. Onların dışında ise ben yanıma küçük havlular aldım ki terledikçe değiştirme fırsatım olmaz havlularla idare ederim diye.Birde yelek tabi ki. Yolculuklar boyunca biberonumuz yanımızdaydı zemzem doldurup içirmek icin. Onunda en çok ilgisini çeken şeylerden biride zemzem bidonları ve yanlarındaki bardaklar oldu.
    Aslında yanıma Kabe'ye girdiğimiz zaman giydirmek için sandalet almıştım ama giymemek için direnince çoraplariyla dolaştı.Yanınızda bulundurmanızda fayda olucak başka birşey ise pişik kremi. Ilk gün tecrübesizlik olsa gerek oda lazım olur buda lazım olur diye kocaman bir çanta hazırladım ve o koca çantayı eşimin taşımak zorunda kaldı Kabe'ye giderken, ama ikinci gün çantamıza seccade, Kuran-ı Kerim, biberon, biraz çikolata kek, kemeri ve telefon dışında çok birşey almadık.Bunlarda bizim için yereli oldu zaten.
   Benim kendi fikrim eger Turkiye'den gidicek olsam Hamza'yı goturmemekti :) Ama Rabbim Hamzamızla birlikte çağırmış bizi oraya :)
    Biraz daha yaşı büyük olan çocuklar yada kucaktakı bebekler daha kolay olabilir diye düşünuyorum.Bu yaşlarda çocukları oyalamak biraz daha zor olabiliyor. Şimdilik aklıma gelen şeyler bunlar oldu :) InşAllah yardımı olur,Rabbim herkesin umresini kabul etsin inşAllah...

Çocuk ile gideceklere lazım olabilecekler :
- Kuçuk el havluları yada ter bezleri
- Uzaklaşmasın diye bebeğe baglanabilen kemer
- Cikolata, şeker ve kek gibi yiyecekler
- Pişik kremı
- Yelek, hırka vb.
- Kabe icin kalın çorap yada patik
- Biberon yada suluk

1 yorum:

  1. Öncelikle Allah kabul etsin.
    Umre sezonu başladı bilgilendirici ve faydalı bir yazı olmuş gerçekten :)
    Allah Hac'cı da nasip etsin inşallah minikalarla :)

    YanıtlaSil