13 Ocak 2014 Pazartesi

Keçeden Ördek Maskesi


      Bugün Hamza'yla yeni birşeyler denemek istedim. Ve dün akşam aldığımız keçelerden maske yapmaya karar verdim. Aslında Hamza uyurken daha rahat yaparım diye düşünmüştüm ama nedense birden onunla birlikte yapmaya karar verdim. Aldık elimize keçelerimizi ve makasımızı başladık yapmaya :) Oğlumun eline şimdilik makas vermediğim için doktor setinden oyuncak makası işimizi gördü.

    İlk önce internette küçük bir gezinti ile ördek maskesi yapmaya karar verdim. Hem şirin gözüküyor hemde ilk deneme için basit olabilir diye düşündüm. Normalde nasıl yapılıyor bilmiyorum ama ben beyaz bir kağıda elimle kalıp çizdim. Yazıcısı olanlar için çıktı almalarını tavsiye ederim daha düzgün bir kalıp olur. Sonra o kalıbı sarı keçenin üstüne koyup kestim. Daha sonra kırmızı keçeden gaga kısmını da kesip ikisini birbirinin üzerine koyup diktim. Aslını soylemek gerekirse dikişle pek aram yoktur :) Türkiye'de olsak anneme biraz naz yapar makine de diktirirdim :) Hem dikişler daha da düzgün dururdu. Anneniz yanındaysa kıymetını bilin derim :) Sonra göz kısımlarını arkadan çizip onları da kestim. Maket bıçağıyla daha rahat olabilir ben makasla kestim. En son olarak bağlanabilmesi için yanlarınada şerit şekilinde bulduğum kumaş parçalarını diktim. Elimde olanı kullanmak istedim ama biraz kısa geldi :) Birdaha dışarı çıktığım zaman lastik benzeri birşey alıp onunla değiştirmeyi düşünüyorum. Ufak tefek hatalarımız olsada birlikte yaptığımız güzel bir çalışma oldu.


 Asıl unutmamam gereken ise yapımda emeği geçen oğluma sonsuz tesekkürler :)
       

5 yorum:

  1. Çok şeker olmuş dikişe de el attın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Evet annemin gözleri yaşarir heralde görse :)

      Sil
  2. Kuzuma çok yakışmış:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok Tesekkur ederiz :) Lastik aldiktan sonr abir daha ceker yollariz insAllah...

      Sil